Już 76% polskich internautów dokonuje zakupów w sieci, co zauważono w raporcie E-commerce w Polsce 2020 przygotowanym przez Gemius. O rosnącym znaczeniu rynku e-commerce w naszym kraju, w dużej mierze decyduje także sprawnie działający i konkurencyjny rynek usług kurierskich. Którą firmę kurierską najczęściej wybierają Polacy? Jak prezentować się będą wyniki, jeśli nie uwzględnimy wyłącznie tradycyjnych kurierów?
Ogromna popularność paczkomatów InPost
Rynek usług kurierskich w Polsce jest ewenementem na skalę Europejską. Posiadamy najgęstsza sieć paczkomatów na kontynencie, za którą odpowiada przede wszystkim firma InPost. Jeśli na tytułowe pytanie odpowiemy, uwzględniając nie tylko tradycyjne usługi kurierskie realizowane z dostawą pod wskazany adres, ale również paczkomaty, to właśnie InPost będzie zdecydowanym rynkowym liderem. Warto zaznaczyć, że aż 61% osób dokonujących zakupów w sieci korzysta z paczkomatów. Bowiem stanowi on pierwszy wybór dla 43% internetowych konsumentów, a jego udział w rynku mocno dystansuje całą konkurencję.
Mocna pozycja Poczty Polskiej
Oprócz tradycyjnych firm kurierskich dostawą paczek zajmuje się także Poczta Polska. Klienci mają do dyspozycji między innymi usługę Pocztex Kurier 48 i Pocztex Ekspres 24, zwłaszcza w przypadku tej drugiej możliwości cena i czas realizacji są bardzo konkurencyjne wobec kurierów. Jeśli w rankingu uwzględnimy Pocztę Polską, sumarycznie zajmie ona drugie miejsce. Wciąż 18% użytkowników uważa Pocztę Polską za swój pierwszy wybór. O ile jednak w porównaniu do lat poprzednich InPost zanotował ogromny wzrost udziałów rynkowych, Poczta Polska, podobnie zresztą jak wszyscy pozostali przewoźnicy działający na krajowym rynku zanotowała spadek. Jeszcze w roku 2017 wybierało ją 22% klientów.
DPD liderem wśród firm kurierskich
Jeśli weźmiemy pod uwagę wyłącznie standardowych przewoźników realizujących dostawy paczek pod wybrany adres, czyli najczęściej do domu lub pracy odbiorcy, również można wskazać wyraźnego lidera. Jest nim firma DPD, która stanowi pierwszy wybór dla aż 17% Polaków robiących zakupy w internecie. Kolejną pozycję zajmuje DHL z wynikiem 9%. Zauważalną na rynku rolę odgrywają też GLS (4%), UPS (3%) oraz FedEx (2%). Pozostali przewoźnicy osiągają niższe udziały w rynku, przynajmniej jeśli chodzi o segment e-commerce. Część z nich z pewnością odgrywa ważną rolę w obsłudze klientów biznesowych.
Przesyłki tańsze i wygodniejsze za sprawą brokera kurierskiego
Fakt, że Polacy najczęściej wybierają właśnie tych przewoźników, nie oznacza, że dokonują zamówienia usługi bezpośrednio na ich stronach internetowych. Coraz bardziej popularnym rozwiązaniem jest zamawianie kuriera, jak również przesyłki paczkomatowej czy pocztowej poprzez brokera kurierskiego – na przykład Sendit.pl. To sprawdzony sposób na oszczędności, zarówno dla klientów biznesowych, jak i indywidualnych. W jednym miejscu można porównać oferty wiodących przewoźników, wybrać najkorzystniejszą i zyskać atrakcyjny rabat. Więcej na temat zasad działania porównywarek usług kurierskich można znaleźć pod adresem: https://www.sendit.pl/.
Artykuł partnera
Warto przeczytać
- 19 marca 2022
::MainImage:: Meble tapicerowane występują praktycznie w każdym domu. Co więcej, również często możemy je znaleźć w biurach, poczekalniach i kawiarniach. Są...
Czytaj dalej- 18 stycznia 2022
Producenci, dystrybutorzy, dalsi użytkownicy i dystrybutorzy muszą poinformować wszystkich innych uczestników łańcucha dostaw, takich jak konsumenci, o zidentyfikowanych...
Czytaj dalej